TERTTU OLLI

Olen yhteiskuntatieteiden maisteri ja yhden aikuisen lapsen äiti. Työurani olen tehnyt toimittajana sekä markkinoinnin ja mainonnan parissa, tällä hetkellä vietän eläkepäiviä.

Asikkalaan muutin 9 vuotta sitten pääkaupunkiseudulta erityisesti upean luonnon ja retkeilymahdollisuuksien houkuttelemana. Harrastan patikointia, melomista, avantouintia, lintujen tarkkailua, retkeilyä. Toimin myös vapaaehtoisena Asikkalan Punaisessa Ristissä sekä Vääksyn vastaanottokeskuksessa.

Vihreiden ehdokkuus on minulle kannanotto nykymaailman menoon. Haluan olla ihmisyyden puolella, vaalia ympäristössä meille kaikille elintärkeää luontoa sekä olla mukana rakentamassa hyviä elinolosuhteita myös huomiselle.

Minulle tärkeää on tasa-arvo ja ihmisten kunnioittaminen. Ihmisten kunnioittamiseen kuuluu, että kaikkein heikoimmassa asemassa olevista, vanhuksista, lapsista sekä syrjäytyneistä, huolehditaan vastuullisesti, yhteiskunnan tuella.

Pakolaisissa on Suomelle paljon potentiaalia – myös Asikkalassa. Meidän tulisi ottaa heidät mukaan rakentamaan uutta Suomea. Maahanmuuttajien nopea kotoutuminen on meidän kaikkien etu, heidän sopeutumistaan yhteiskuntaan on tuettava positiivisella otteella.

Luonto ja elinympäristö – sekä maailmanlaajuisesti että omalla takapihalla – ovat erityisesti sydäntäni lähellä. Toimin aktiivijäsenenä Asikkalan luonnonystävissä ja omassa elämässäni yritän säästää luontoa kierrättämällä, sähkön käyttöä kontrolloimalla, suosimalla lähiruokaa. Keräilen myös roskia matkan varrelta, sillä mielestäni ympäristön estetiikkakin vaikuttaa elämisen laatuun.

Viime aikojen positiivinen uutinen on, että yhä useampi suomalainen jakaa Vihreiden arvot kanssamme. Nyt jos koskaan on aika tunnustaa väriä.

Terttu Olli

terttu.olli@gmail.com